سلام
انتخابات مجلس و خبرگان 94 هم برگزار شد و نتایج هم تا حدودی قطعیت پیدا کرد

حال نکاتی مهم و جالب را از نظر میگذارنیم:

اگر آرای حسن روحانی و هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان تهران 94 ( حدود 2.3 میلیون رای ) را با میزان رای های حسن روحانی در استان تهران در انتخابات ریاست جمهوری  92  (  2.3 میلیون رای ) مقایسه کنیم می فهمیم که بر خلاف شهرستان ها، مردم تهران بر همان رویکرد سابق هستند و می شود گفت اتفاقی بدتر از آنچه که در گذشته بود در تهران نیفتاده است.

حتی اگر این آمار را با میزان رای میرحسین موسوی در سال 88 در تهران ( 2.9 میلیون رای1 ) مقایسه کنیم می بینیم که بعد از قضایای سال 88 به دلایل مختلف حدود یک چهارم رای اصلاح طلبان ریزش پیدا کرده است.


همچنین از رای حدود 2.3 میلیونی امسال هاشمی و روحانی، به طور میانگین 1.1 میلیون نفر آنقدر بر تصمیمشان مصمم بوده اند که به لیست 30 نفره ی اعتدال رای داده اند، پس کار تیمی رسانه های خارجی و داخلی و دولتی جواب داد و باز هم حرکت منسجم و پشتیبانی جذاب تبلیغاتی اعتدالیون بود که باعث شد مانند سال 92 گوی سبقت را از اصولگراها بربایند.


البته این بار شهرستانی ها که در سال 92 با کمی تردید به روحانی اعتماد کرده بودند و وعده های وسوسه انگیز بهبود اقتصادی وی، تا حدودی برایشان جلوه ی تازه ای داشت، در طی دو سال و نیم گذشته خیری از بازی های سیاسی دولت ندیدند و دیگر وعده های اقتصادی کوتاه مدت اصلاح طلبها و اعتدالیون را باور نکردند و با اختلاف بسیار، اصولگراها را انتخاب کردند تا برنده ی اصلی جلب اعتماد مردم در مجلس همچنان اصولگراها باشند.


اما چگونه می توان در جلب اعتماد مردم بیشتر کوشید ؟

برکسی پوشیده نیست که در دنیای کنونی، « رسانه ها » اگر اصولی و هوشمندانه مدیریت شوند، می تواند اثرگذاری بالایی داشته باشند و نتیجه های شگفت خلق کنند. چه بسا افراد صاحب رسانه ای که تاثیر آنها بر مردم جامعه بیشتر از نمایندگان مجلس و حتی دولت ها باشد.


و کیست که امروز این نیاز مبرم را احساس نکند که جامعه همانگونه که به نماینده ی متعهد و ارزشی نیازمند است، به رسانه های اصولی و تاثیرگذار هم نیاز دارد.


اکنون اگر 30 نماینده ی مطرح اصولگرا در تهران که حالا کرسی مجلس را رها می کنند، اطلاعات، تجربه و تعهد بالا را در کنار فراغتِ بیشتر بگذارند هر کدام به منبعی عظیم برای فعالیت رسانه ای تبدیل می گردند که می توانند در جهت بصیرت افزایی و روشنگری به مدت 4 سال همچون سالهای حضور در مجلس کارآمد و اثر گذار بمانند و ذهن جامعه را برای پذیرش آرمان های انقلاب و حرکت به سمت جامعه اسلامی، بیش از پیش آماده سازند.


امیدواریم که روز به روز شاهد شکل گیری و فعالیت رسانه هایی با فکر انقلابی و البته هوشمند باشیم.


1- رای موسوی در استان تهران حدود 3370000  رای بود که حدود 460 هزار آن مربوط به استان البرز است که در سال 88 جزء استان تهران بود.